Technologie mobilne i lokalizacyjne

Analiza i statystyki rynku nie pozostawiają złudzeń. Technologie mobilne w połączeniu z technikami lokalizacyjnymi i wirtualną społecznością stanowią przyszłość Internetu.

O ile w Polsce traktowane są jeszcze jak niezrozumiałe innowacje, zdobywają coraz większą popularność na świecie. Coraz częściej na telefonach komórkowych pojawiają się: społeczności wirtualnych przewodników i recenzentów, gry lokalizacyjne, aplikacje użytkowe.

Usługi te doskonale wpisują się w ogólnoświatowy trend „Right here! Right now!” (Tu i teraz!). Będąc poza domem interesują nas tylko te miejsca, które są najbliżej, oraz te, z których możemy skorzystać w danej chwili.

Dzięki inwestowaniu w mobilność i techniki lokalizowania możemy zachować ten trend i dostosować nasze usługi do wymagań użytkowników XXI wieku.

Jak dużo smartfonów jest na rynku USA wg Millennial Media ?

Autor: Maciej Marczewski piątek, 13 maja 2011
W ostatnim wpisie przedstawiłem badanie wykonane przez Nielsena dotyczące podziału rynku telefonów w USA Wspominałem w nim o sytuacjach, w których to niemal w tym samym czasie pojawiają się analizy pracowni analitycznych, które przeczą sobie nawzajem.

Przedstawię poniżej jedno z takich badań.

statystyki

Zaledwie kilka dni po badaniu Nielsena, natknąłem się na badanie wykonane przez firmę Millennial Media - piękne, kolorowe zestawienia, ciekawe zestawienia producentów. Moją uwagę przykuła jednak nie sama estetyka, a porównanie rynku smartfonów i Feature Phone’ów.

Pamiętając badanie Nielsena z tego samego okresu pokazujące, że smartfony stanowią zaledwie jedną trzecią rynku, infografika z Millennial Media może wprawić na początku w niemałą konsternację.



smarfony w USA 2010

Zestawienie to pokazuje, że smartfony stanowią 58 % mobilnych urządzeń, a Feature Phone’y – 29%.

W zestawieniu pojawiły się także tak zwane Connected Devices (13 % udziału), czyli urządzenia, które mają dostęp do Internetu, jednak nie są telefonami (np. iPod Touch, PSP, iPad).

Z infografiki, między słowami, można także dowiedzieć się, że Millennial Media nie kwalifikuje telefonów z zamkniętym systemem operacyjnym producenta, np. Samsung Instict jako smartfonów. Teoretycznie więc, udział smartfonów na infografice w porównaniu z Nielsenem powinien spaść, a w tym przypadku różnica jest niemal dwukrotna.

Warto też jest zauważyć bardzo duży udział smartfonów z iOS (49 % w porównaniu z 27 % u Nielsena) i bardzo mały udział Windows Mobile (2 % w porównaniu z 14 % u Nielsenia)

Z czego wynikają takie rozbieżności ?

Wystarczy przeczytać dokładnie informacje na infografice i zapoznać się z firmą tworzącą analizę. Millennial Media posiada własną sieć reklamową i generuje raporty rynku zestawiając tak zwane impresje, czyli unikatowe wyświetlenia reklam na ich platformie.


What is impression ?
In Web advertising, the term impression is sometimes used as a synonym for view , as in ad view. Online publishers offer and their customers buy advertising measured in terms of ad views or impressions.

Banery reklamowe wyświetlane są tylko w niektórych aplikacjach i na stronach mobilnych. Stąd też mamy niemiarodajne wyniki. Wiedząc, że z mobilnej sieci korzystają w większości posiadacze nowszych telefonów i nowoczesnych platform (np. iOS/Android) i że większość ich reklam wyświetlana jest w aplikacjach mobilnych, tworzy się przeszacowanie.

Badanie to nie bierze pod uwagę osób niekorzystających z sieci, a posiadających telefon komórkowy. Takie osoby są po prostu niewidoczne dla tej metodyki badania. Stąd też rozbieżność z badaniem Nielsena z tego samego okresu.

O ile badanie to może odzwierciedlać podział rynku nowoczesnych telefonów, aktywnie korzystających z sieci, tak nie do końca pokazuje rzeczywisty obraz rynku.

Warto jest więc dokładnie czytać informacje znajdujące się na infografikach i zagłębiać w metodykę analizy przed wyciąganiem pochopnych wniosków ;)

Jak pokazuje ten przykład, smartfon smartfonowi nie równy, a jedno słowo („impresja”) może całkowicie zmieniać znaczenie badania.

Dla zainteresowanych przedstawiam wyciąg z metodyki realizacji badań przez Millennial Media:

Millennial Media Methodology:

Network reach is calculated from the count of unique users across our entire network. Millennial Media uses proprietary techniques to uniquely identify at least 75% of our user base persistently across our network and tracks the unique reach over the course of the month-long period. For the remainder, the unique user data is used to calculate the average frequency of views that a user consumes in a month. We apply that average frequency to the remaining impressions to determine our network-wide reach. Data provided is derived from Millennial Media server log activity for the time period indicated. Cost Per Engaged User (CPEU™) averages overall campaign spend against the number of unique users who engaged with the campaign creative. CPEU is derived by applying the overall media spend to the total number of users that engaged in any one of the actions which campaigns provided, such as expanding a rich media creative, visiting a landing page, watching a video, etc.

Mimo wszystko, do badań tej firmy powrócę jeszcze nie raz na moim blogu pokazując jak zmieniały się trendy w tej sieci reklamowej – w samych zmianach na przestrzeni czasu widać trendy, które wykazują inne pracownie.

2 komentarze

  1. Unknown pisze...
  2. Druga dekada XX wieku upływa pod znakiem rosnącej roli rozwiązań mobilnych. Różnego rodzaju aplikacje wyręczają użytkowników smartfonów w różnych codziennych sprawach. Dzięki nim możemy sprawdzić pogodę, wyszukać połączenie w rozkładzie jazdy, posłuchać audiobooka w drodze do pracy czy zbierać kody promocyjne za każde latte kupione w naszej ulubionej kawiarni. Promocja swoich usług z wykorzystaniem technik marketingu mobilnego staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem. Skoro klienci funkcjonują już w świecie rozwiązań mobilnych, firmy również muszą się tam znaleźć, aby nadążyć za dynamicznie zmieniającymi się trendami rynkowymi. Rozwiązaniem, które pozwoli polskim usługodawcom skutecznie promować swoje oferty na pomocą aplikacji mobilnych jest Seeweb.pl. Serwis powstał z myślą o właścicielach małych i średnich przedsiębiorstw, takich jak restauracje, hotele, kina, muzea, salony kosmetyczne, warsztaty samochodowe, punkty ksero i wiele innych, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji i z większą efektywnością docierać do potencjalnych klientów.

     
  3. Kamil pisze...
  4. W USA każdy ma smartfona.

     

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate My Blog

Certyfikaty


Google Qualifed
Javascript Maps API
Developer

12/2009

Na moim blogu podróżniczym

Obserwatorzy