Technologie mobilne i lokalizacyjne

Analiza i statystyki rynku nie pozostawiają złudzeń. Technologie mobilne w połączeniu z technikami lokalizacyjnymi i wirtualną społecznością stanowią przyszłość Internetu.

O ile w Polsce traktowane są jeszcze jak niezrozumiałe innowacje, zdobywają coraz większą popularność na świecie. Coraz częściej na telefonach komórkowych pojawiają się: społeczności wirtualnych przewodników i recenzentów, gry lokalizacyjne, aplikacje użytkowe.

Usługi te doskonale wpisują się w ogólnoświatowy trend „Right here! Right now!” (Tu i teraz!). Będąc poza domem interesują nas tylko te miejsca, które są najbliżej, oraz te, z których możemy skorzystać w danej chwili.

Dzięki inwestowaniu w mobilność i techniki lokalizowania możemy zachować ten trend i dostosować nasze usługi do wymagań użytkowników XXI wieku.

Google Place Pages - dodaj firmę do Google

Autor: Maciej Marczewski czwartek, 22 kwietnia 2010
Od pewnego czasu Google z powodzeniem realizuję politykę agregowania danych z różnych serwisów rozsianych w sieci i stara się stworzyć usługi jak najbardziej uniwersalne, dostarczające jak najwięcej interesujących nas treści, otwierając się jednocześnie na coraz to nowych użytkowników.

Jedną z ciekawszych propozycji realizujących tę praktykę, skierowaną dla biznesu jest usługa Miejsca Google, stworzona na bazie dawnego Centrum Firm Lokalnych (Google Local Business Center). Dzięki niej, każdy właściciel firmy, miejsca usługowego może dodać informację o swoim miejscu do Google i być wyświetlanym na głównej mapie oraz w wyszukiwarce Google Search.

Jak dodać naszą firmę do Google ? Wystarczy posiadać konto Google i na stronie http://google.com/places skorzystać z prostego formularza.

Co więcej, oprócz samego wyświetlania na mapie, możliwe jest stworzenie strony dla naszej firmy (Strona Miejsca - Place Page), na której zamieścimy przydatne informacje dla naszych potencjalnych klientów.

Już teraz możemy w łatwy sposób dodać lokalizację miejsca, opisy, kategorie, tagi, dane kontaktowe, sposób dojazdu, zdjęcia, odnośniki do strony Internetowej oraz inne, dowolne szczegóły dotyczące naszego miejsca.

Google Place Page - Strona Miejsca

Co więcej, dzięki mechanizmom Google, na naszej stronie automatycznie znajdzie się wiele przydatnych informacji, zebranych z innych serwisów Internetowych. Dzięki Stronie Miejsca, nasi klienci mogą zapoznać się z opiniami dodanymi przez innych użytkowników za pośrednictwem formularza na tej stronie, ale co ciekawe, także za pośrednictwem innych stron zamieszczonych w Internecie znalezionych przez roboty Google.

Google Place Page - opinie i zdjęcia

Na stronie naszego miejsca znajdą się także odnośniki do wszystkich stron w Internecie poświeconym naszemu miejscu, a także do tych, które wspominają w artykułach, czy nawet na mapach o naszym miejscu.

Google Place Page - odnośniki

Przykładową, uzupełnioną Stroną Miejsca, na której można zapoznać się z funkcjonalnością Stron Miejsc jest na przykład strona Hotelu Hotton.

Usługa Google Place Pages jest bardzo ciekawą usługą, z której korzysta coraz więcej osób. Od czasu jej ogłoszenia, stworzono już ponad 4 miliony stron. Dzięki niej możliwe jest w jednym miejscu znalezienie wszystkiego co potrzebujemy, a możliwość zapoznania się z opiniami na temat jednego miejsca i stronami, które wspominają przykładowo o pobycie w danym hotelu, czy przeglądanie miejsc w pobliżu, jest niewątpliwie wielką zaletą.

Osobiście wiele razy szukałem informacji o noclegach w okolicy do której się wybierałem. Znalezienie jednak tych informacji było kłopotliwe i czasochłonne. Teraz możemy mieć to wszystko w jednym miejscu.

Naiwne mogłoby się wydawać, że ta prosta strona jest wszystkim co dostajemy w usłudze Google Place Pages. Oprócz tych prostych funkcjonalności, o których zdążyłem wspomnieć dostajemy wiele więcej, począwszy od zaawansowanych statystyk odwiedzin, możliwości reklamy sponsorowanej, po prowadzenie kampanii promocyjnej. Ale o tym już wkrótce.

Osobiście bardzo podoba mi się ta idea i mam nadzieję, że szybko się rozwinie. Ciekaw jestem tylko co na ten temat myślą właściciele portali turystycznych, którym to czytelników odbiera Google. Ciekawe, czy szykuje się tutaj podobna afera jak w przypadku Google News.

2 komentarze

  1. techmanski.blogspot.com pisze...
  2. Witaj,

    mam pytanie, czy ta usługa została zamknięta, czy może ja coś źle robię?

    pozdrawiam,
    Marcin

     
  3. Maciej Marczewski pisze...
  4. Witam. Nic mi nie wiadomo o wyłączeniu tej usługi. Z tego co słyszałem - ma się ona całkiem dobrze.

     

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate My Blog

Certyfikaty


Google Qualifed
Javascript Maps API
Developer

12/2009

Na moim blogu podróżniczym

Obserwatorzy