Technologie mobilne i lokalizacyjne

Analiza i statystyki rynku nie pozostawiają złudzeń. Technologie mobilne w połączeniu z technikami lokalizacyjnymi i wirtualną społecznością stanowią przyszłość Internetu.

O ile w Polsce traktowane są jeszcze jak niezrozumiałe innowacje, zdobywają coraz większą popularność na świecie. Coraz częściej na telefonach komórkowych pojawiają się: społeczności wirtualnych przewodników i recenzentów, gry lokalizacyjne, aplikacje użytkowe.

Usługi te doskonale wpisują się w ogólnoświatowy trend „Right here! Right now!” (Tu i teraz!). Będąc poza domem interesują nas tylko te miejsca, które są najbliżej, oraz te, z których możemy skorzystać w danej chwili.

Dzięki inwestowaniu w mobilność i techniki lokalizowania możemy zachować ten trend i dostosować nasze usługi do wymagań użytkowników XXI wieku.

Płatne aplikacje Android dostępne w Polsce - wkrótce

Autor: Maciej Marczewski wtorek, 28 września 2010
W sieci pojawiła się bardzo dobra wiadomość-plotka dla programistów platformy Android.

Póki co z tego co zauważyłem, nie ma jeszcze oficjalnego potwierdzenia ze strony Google, jednak różne źródła donoszą, że już wkrótce płatne aplikacje pojawią się w Polsce. Programiści będą mogli umieszczać płatne aplikacje, a użytkownicy je pobierać.

Na razie należałoby traktować tą informację w formie niepotwierdzonej plotki.

W panelu administracyjnym konta developera Android Market nie widzę nadal możliwości założenia Google Merchant Account w Polsce (jest ono wymagane do umieszczania płatnych aplikacji w sklepie). Póki nie pojawi się tam opcja wybrania lokalizacji w Polsce dodawanie płatnych aplikacji nie będzie możliwe.

Na stronach pomocy sklepu Android nie ma nadal oficjalnej informacji o Polsce:


Lista krajów, których użytkownicy mają dostęp do płatnych aplikacji
Lista krajów, z których programiści mogą umieszczać płatne aplikacje
Lista krajów, z których programiści mogą umieszczać płatne aplikacje - link 2


Jeśli Polska zostanie dodana, powinna pojawić się na jednej z list.

W oficjalnym mailu otrzymanym od Google jest tylko ogólnikowa informacja:
Over the next few weeks, we’ll be adding paid apps support for additional countries.
...
Please look for follow-up emails when we introduce paid apps support for specific additional countries in the coming weeks. At that time, you’ll have the option to target these specific countries.

Informacje o dodatkowych krajach zostaną więc podane w ciągu najbliższych tygodni. Czy jednak będzie tam Polska nadal oficjalnie nie wiadomo.

Sprawca całego zamieszania Distimo - firma zajmująca się analizą sklepów z aplikacjami podaje, że aplikacje płatne dostępne są już w 13 nowych krajach:

  • Argentina
  • Belgium
  • Brazil
  • Finland
  • Hong Kong
  • Israel
  • Mexico
  • Poland
  • Romania
  • Russia
  • Slovakia
  • Singapore
  • South Africa
Póki co - aplikacji płatnych jeszcze jednak nie widzę. Z maila Google z kolei wynika, że aplikacje płatne, które zostały ustawione wcześniej do publikacji do wszystkich lokalizacji, powinny automatycznie zostać udostępnione w nowych krajach.

Poza tym, o dziwo nawet w Panelu Monitora Distimo nie ma jeszcze dodanych nowych państw do wyboru zestawienia sprzedaży aplikacji. Możnaby więc przypuszczać, że nie są oni jeszcze w 100 % pewni, że państwa te zostaną dodane.

Jak to będzie z tą Polską ? To się okaże za kilka dni/tygodni.

Jak tylko dostanę maila od Google, umieszczę krótką informację na ten temat.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate My Blog

Certyfikaty


Google Qualifed
Javascript Maps API
Developer

12/2009

Na moim blogu podróżniczym

Obserwatorzy