Technologie mobilne i lokalizacyjne

Analiza i statystyki rynku nie pozostawiają złudzeń. Technologie mobilne w połączeniu z technikami lokalizacyjnymi i wirtualną społecznością stanowią przyszłość Internetu.

O ile w Polsce traktowane są jeszcze jak niezrozumiałe innowacje, zdobywają coraz większą popularność na świecie. Coraz częściej na telefonach komórkowych pojawiają się: społeczności wirtualnych przewodników i recenzentów, gry lokalizacyjne, aplikacje użytkowe.

Usługi te doskonale wpisują się w ogólnoświatowy trend „Right here! Right now!” (Tu i teraz!). Będąc poza domem interesują nas tylko te miejsca, które są najbliżej, oraz te, z których możemy skorzystać w danej chwili.

Dzięki inwestowaniu w mobilność i techniki lokalizowania możemy zachować ten trend i dostosować nasze usługi do wymagań użytkowników XXI wieku.

Zmiany na blogu

Autor: Maciej Marczewski niedziela, 12 września 2010
Czas na zmiany. W ostatnim czasie pojawiało się na moim blogu coraz więcej wpisów nie pasujących do jego tytułu – w szczególności dotyczących technologii mobilnych. Dlatego też postanowiłem wprowadzić małe zmiany.

Zmienia się zarówno tytuł bloga, jak i jego zawartość.

Od dzisiaj stary tytuł:

Google Maps API i podróże

Został zastąpiony nowym, lepiej oddającym treści w moim blogu:

Technologie mobilne i lokalizacyjne

Nie rezygnuję oczywiście z wpisów dotyczących map Google – nie będą jednak one stanowić trzonu bloga.

Na blogu będę starał się przedstawiać zagadnienia, z którymi mam ostatnio do czynienia w mojej pracy zawodowej:

  • Tworzenie, projektowanie i dystrybucja aplikacji mobilnych
  • Telefonia komórkowa, nowinki ze świata telekomunikacji
  • Technologie lokalizacyjne GPS i GIS – oprogramowanie i praktyka
  • Google Maps API – programowanie, projektowanie, regulaminy
  • Google Android OS – moje spostrzeżenia, nowinki, ciekawe aplikacje

Ostatnio co prawda ciężko mi znaleźć chwilę na pisanie nowych wpisów, ale będę się starał sukcesywnie je dodawać – codziennych wpisów obiecać raczej nie mogę, jednak będę starać się przynajmniej raz w tygodniu dodać coś od siebie.

Blog o moich podróżach

Stare polskie porzekadło mówi – co jest do wszystkiego jest do niczego. Zdaję sobie sprawę, że ciężko raczej znaleźć podróżnika, którego interesują kwestie technologiczne. Dlatego też zdecydowałem się na założenie drugiego bloga o podróżach i ciekawych miejscach. Ciekaw jestem też jak wiele osób jest zainteresowanych tą tematyką.

Ciężko znaleźć teraz odpowiednią nazwę dla bloga i dlatego adres do niego jest przydługi, jednak jego tytuł znakomicie oddaje treści, które się w nim znajdą:

Podróże i ciekawe miejsca.

Zapraszam więc wszystkich zainteresowanych podróżami do mojego nowego bloga i do rozpoczęcia subskrypcji.

W prowadzeniu bloga o podróżach pomoże mi Kasia – doda na pewno wiele ciekawych wpisów o swoich przemyśleniach z naszych wspólnych wycieczek. Więcej szczegółów na nowym blogu.

Mój główny blog pod adresem
http://maciejmarczewski.blogspot.com
pozostaje więc blogiem ściśle technologicznym.

Już wkrótce w miejscu starych wpisów o tematyce podróżniczej pojawią się odnośniki do nowego bloga. 

Mam nadzieję, że zmiana tytułu i profilu przypadnie Wam do gustu i pozwoli przyciągnąć więcej osób zainteresowanych tematyką technologii mobilnych i lokalizacyjnych.

Pozdrawiam i zapraszam do czytania.

MaciejM

0 komentarze

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate My Blog

Certyfikaty


Google Qualifed
Javascript Maps API
Developer

12/2009

Na moim blogu podróżniczym

Obserwatorzy