Technologie mobilne i lokalizacyjne

Analiza i statystyki rynku nie pozostawiają złudzeń. Technologie mobilne w połączeniu z technikami lokalizacyjnymi i wirtualną społecznością stanowią przyszłość Internetu.

O ile w Polsce traktowane są jeszcze jak niezrozumiałe innowacje, zdobywają coraz większą popularność na świecie. Coraz częściej na telefonach komórkowych pojawiają się: społeczności wirtualnych przewodników i recenzentów, gry lokalizacyjne, aplikacje użytkowe.

Usługi te doskonale wpisują się w ogólnoświatowy trend „Right here! Right now!” (Tu i teraz!). Będąc poza domem interesują nas tylko te miejsca, które są najbliżej, oraz te, z których możemy skorzystać w danej chwili.

Dzięki inwestowaniu w mobilność i techniki lokalizowania możemy zachować ten trend i dostosować nasze usługi do wymagań użytkowników XXI wieku.

Android Market - konto dostawcy oprogramowania

Autor: Maciej Marczewski środa, 25 sierpnia 2010
Wpis nawiązujący do mojej prezentacji wygłoszonej na trójmiejskim spotkaniu 3camp, z cyklu Sklepy z aplikacjami mobilnymi. Zobacz film video z prezentacji.


O ile w przypadku AppStore nie widziałem potrzeby opisywania wszystkich możliwości jakie daje nam posiadanie konta developerskiego i zawiłości portalu iTunes Connect (o takich rzeczach z powodzeniem można wyczytać w informacjach prasowych), to chciałbym napisać kilka słów o możliwościach konta publishera w Android Market.

A właściwie to o braku większych możliwości. Ta część Android Market, jak i stworzenie działającej strony WWW sklepu umożliwiającej przeglądanie zasobów sklepu powinny być jak najszybciej przez Google poprawione.


O braku strony WWW Android Market, podczas gdy istnieją niezależne serwisy WWW z zasobami sklepu wspominałem już w pierwszym wpisie na temat Android Market.

Jeśli chodzi o zasoby portalu publishera Android Market, cóż, porównując je z innymi sklepami są one bardzo ubogie i oferują tylko podstawową funkcjonalność.

Oczywiście, możemy skorzystać z formularza do umieszczania aplikacji, który podczas wgrywania aplikacji sprawdza automatycznie poprawność wgrywanej paczki, możemy dodać opisy w kilku językach, określić słowa kluczowe, jednak problemy zaczynają się wtedy, gdy chcemy uzyskać informacje na temat statystyk pobrań naszych aplikacji.

Obecnie mamy tylko podstawowe informacje na temat:
• oceny aplikacji,
• liczby wszystkich pobrań
• liczby aktywnych instalacji (pobrania pomniejszone o liczbę odinstalowań).
• zgłoszonych błędów i komentarzy

Nie znajdziemy tutaj żadnych dokładnych statystyk miesięcznych czy wykresów. Co więcej, jeśli nie będziemy co miesiąc zapisywać liczby pobrań, nie dowiemy się z panelu ile nowych pobrań przybyło w ostatnim miesiącu.

Co prawda, na stronie pomocy, w sekcji dotyczącej statystyk aplikacji znajduje się informacja, że obecnie nad tym pracują, jednak od pół roku nic się w tej kwestii nie zmieniło.

Pod tym względem jest to co najmniej kompromitacja.

Alternatywa?
Podobnie jak w przypadku strony WWW sklepu, dla statystyk aplikacji istnieje alternatywa w postaci serwisów istniejących w sieci.

Usługę monitorowania aplikacji za darmo oferuje na przykład serwis Distimo Monitor .



Po podaniu haseł dostępu do naszego konta Google, serwis na bieżąco pobiera informacje na temat pobrań naszych aplikacji i wyświetla je w postaci przystępnych wykresów i zestawień.

Niestety ze względów na to, że konto developera Android Market nie ma możliwości definiowania dodatkowych użytkowników z dostępem do konta, musimy podać dostęp do głównego konta.

Warto wspomnieć też, że Distimo Monitor działa także z kontem Apple AppStore.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate My Blog

Certyfikaty


Google Qualifed
Javascript Maps API
Developer

12/2009

Na moim blogu podróżniczym

Obserwatorzy