Wpis nawiązujący do mojej prezentacji wygłoszonej na trójmiejskim spotkaniu 3camp, z cyklu Sklepy z aplikacjami mobilnymi. Zobacz film video z prezentacji.
O ile w przypadku AppStore nie widziałem potrzeby opisywania wszystkich możliwości jakie daje nam posiadanie konta developerskiego i zawiłości portalu iTunes Connect (o takich rzeczach z powodzeniem można wyczytać w informacjach prasowych), to chciałbym napisać kilka słów o możliwościach konta publishera w Android Market.
A właściwie to o braku większych możliwości. Ta część Android Market, jak i stworzenie działającej strony WWW sklepu umożliwiającej przeglądanie zasobów sklepu powinny być jak najszybciej przez Google poprawione.
O braku strony WWW Android Market, podczas gdy istnieją niezależne serwisy WWW z zasobami sklepu wspominałem już w pierwszym wpisie na temat Android Market.
Jeśli chodzi o zasoby portalu publishera Android Market, cóż, porównując je z innymi sklepami są one bardzo ubogie i oferują tylko podstawową funkcjonalność.
Oczywiście, możemy skorzystać z formularza do umieszczania aplikacji, który podczas wgrywania aplikacji sprawdza automatycznie poprawność wgrywanej paczki, możemy dodać opisy w kilku językach, określić słowa kluczowe, jednak problemy zaczynają się wtedy, gdy chcemy uzyskać informacje na temat statystyk pobrań naszych aplikacji.
Obecnie mamy tylko podstawowe informacje na temat:
• oceny aplikacji,
• liczby wszystkich pobrań
• liczby aktywnych instalacji (pobrania pomniejszone o liczbę odinstalowań).
• zgłoszonych błędów i komentarzy
Nie znajdziemy tutaj żadnych dokładnych statystyk miesięcznych czy wykresów. Co więcej, jeśli nie będziemy co miesiąc zapisywać liczby pobrań, nie dowiemy się z panelu ile nowych pobrań przybyło w ostatnim miesiącu.
Co prawda, na stronie pomocy, w sekcji dotyczącej statystyk aplikacji znajduje się informacja, że obecnie nad tym pracują, jednak od pół roku nic się w tej kwestii nie zmieniło.
Pod tym względem jest to co najmniej kompromitacja.
Alternatywa?
Podobnie jak w przypadku strony WWW sklepu, dla statystyk aplikacji istnieje alternatywa w postaci serwisów istniejących w sieci.
Usługę monitorowania aplikacji za darmo oferuje na przykład serwis Distimo Monitor .
Po podaniu haseł dostępu do naszego konta Google, serwis na bieżąco pobiera informacje na temat pobrań naszych aplikacji i wyświetla je w postaci przystępnych wykresów i zestawień.
Niestety ze względów na to, że konto developera Android Market nie ma możliwości definiowania dodatkowych użytkowników z dostępem do konta, musimy podać dostęp do głównego konta.
Warto wspomnieć też, że Distimo Monitor działa także z kontem Apple AppStore.
O ile w przypadku AppStore nie widziałem potrzeby opisywania wszystkich możliwości jakie daje nam posiadanie konta developerskiego i zawiłości portalu iTunes Connect (o takich rzeczach z powodzeniem można wyczytać w informacjach prasowych), to chciałbym napisać kilka słów o możliwościach konta publishera w Android Market.
A właściwie to o braku większych możliwości. Ta część Android Market, jak i stworzenie działającej strony WWW sklepu umożliwiającej przeglądanie zasobów sklepu powinny być jak najszybciej przez Google poprawione.
O braku strony WWW Android Market, podczas gdy istnieją niezależne serwisy WWW z zasobami sklepu wspominałem już w pierwszym wpisie na temat Android Market.
Jeśli chodzi o zasoby portalu publishera Android Market, cóż, porównując je z innymi sklepami są one bardzo ubogie i oferują tylko podstawową funkcjonalność.
Oczywiście, możemy skorzystać z formularza do umieszczania aplikacji, który podczas wgrywania aplikacji sprawdza automatycznie poprawność wgrywanej paczki, możemy dodać opisy w kilku językach, określić słowa kluczowe, jednak problemy zaczynają się wtedy, gdy chcemy uzyskać informacje na temat statystyk pobrań naszych aplikacji.
Obecnie mamy tylko podstawowe informacje na temat:
• oceny aplikacji,
• liczby wszystkich pobrań
• liczby aktywnych instalacji (pobrania pomniejszone o liczbę odinstalowań).
• zgłoszonych błędów i komentarzy
Nie znajdziemy tutaj żadnych dokładnych statystyk miesięcznych czy wykresów. Co więcej, jeśli nie będziemy co miesiąc zapisywać liczby pobrań, nie dowiemy się z panelu ile nowych pobrań przybyło w ostatnim miesiącu.
Co prawda, na stronie pomocy, w sekcji dotyczącej statystyk aplikacji znajduje się informacja, że obecnie nad tym pracują, jednak od pół roku nic się w tej kwestii nie zmieniło.
Pod tym względem jest to co najmniej kompromitacja.
Alternatywa?
Podobnie jak w przypadku strony WWW sklepu, dla statystyk aplikacji istnieje alternatywa w postaci serwisów istniejących w sieci.
Usługę monitorowania aplikacji za darmo oferuje na przykład serwis Distimo Monitor .
Po podaniu haseł dostępu do naszego konta Google, serwis na bieżąco pobiera informacje na temat pobrań naszych aplikacji i wyświetla je w postaci przystępnych wykresów i zestawień.
Niestety ze względów na to, że konto developera Android Market nie ma możliwości definiowania dodatkowych użytkowników z dostępem do konta, musimy podać dostęp do głównego konta.
Warto wspomnieć też, że Distimo Monitor działa także z kontem Apple AppStore.
0 komentarze