Technologie mobilne i lokalizacyjne

Analiza i statystyki rynku nie pozostawiają złudzeń. Technologie mobilne w połączeniu z technikami lokalizacyjnymi i wirtualną społecznością stanowią przyszłość Internetu.

O ile w Polsce traktowane są jeszcze jak niezrozumiałe innowacje, zdobywają coraz większą popularność na świecie. Coraz częściej na telefonach komórkowych pojawiają się: społeczności wirtualnych przewodników i recenzentów, gry lokalizacyjne, aplikacje użytkowe.

Usługi te doskonale wpisują się w ogólnoświatowy trend „Right here! Right now!” (Tu i teraz!). Będąc poza domem interesują nas tylko te miejsca, które są najbliżej, oraz te, z których możemy skorzystać w danej chwili.

Dzięki inwestowaniu w mobilność i techniki lokalizowania możemy zachować ten trend i dostosować nasze usługi do wymagań użytkowników XXI wieku.

Android Market - koszty

Autor: Maciej Marczewski środa, 18 sierpnia 2010
Wpis nawiązujący do mojej prezentacji wygłoszonej na trójmiejskim spotkaniu 3camp, z cyklu Sklepy z aplikacjami mobilnymi


Koszty związane z uzyskaniem możliwości tworzenia i umieszczania aplikacji w Android Market są najniższe wśród najpopularniejszych sklepów z aplikacjami. Są to:

android market logo
  • Telefon z systemem Android  > 1000 zł
  • Dostęp do konta developerskiego – 25 $
  • Umieszczanie aplikacji - bezpłatne
  • Dostęp do SDK - bezpłatny
Koszty są niskie, począwszy od telefonu na którym testowalibyśmy aplikacje, kończąc na wyjątkowo niskiej opłacie za dostęp do Android Market.


Obecnie, dobry telefon z Androidem możemy kupić już za 800 zł. Co prawda nie będzie on miał zapewne aktualizacji do najnowszej wersji OS 2.2, jednak na początek w zupełności wystarczy. Bardziej zaawansowane telefony to już wydatek rzędu 1500 – 2500 zł.

Co ciekawe, w przeciwieństwie do AppStore, za dostęp do konta developerskiego Android Market płaci się tylko raz niewygórowaną kwotę 25 $. Jak za dostęp do sklepu jest to bardzo mało.

I w zasadzie na tych dwóch opłatach nasze koszty się kończą.

Umieszczanie aplikacji w sklepie jest bezpłatne, nie muszą być one podpisywane płatnymi certyfikatami i nie muszą przechodzić żadnych kosztownych testów.

Środowisko SDK, będące pluginem do Eclipse jest także udostępniane za darmo i dostępne jest dla każdego do pobrania ze strony Android Developers (nie trzeba posiadać konta).

Jak widać, koszty rozpoczęcia publikowania w Android Market są niewielkie i umożliwiają szybkie i łatwe wejście na rynek zarówno firm, jak i prywatnych programistów tworzących aplikacje. Jest to kolejna niewątpliwa zaleta Android Market.

1 Responses to Android Market - koszty

  1. Anonimowy
    pisze...
  2. A co z podatkami w Polsce? Jakie podatki trzeba odprowadzić za sprzedane aplikacje?

     

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate My Blog

Certyfikaty


Google Qualifed
Javascript Maps API
Developer

12/2009

Na moim blogu podróżniczym

Obserwatorzy