Wpis nawiązujący do mojej prezentacji wygłoszonej na trójmiejskim spotkaniu 3camp, z cyklu Sklepy z aplikacjami mobilnymi
Ostatnia aktualizacja: 25.06.2010r.
Przegląd sklepów z aplikacjami rozpoczynam od największego i zarazem najpopularniejszego sklepu z aplikacjami – Apple AppStore.
Artykuł o nim urósł mi do znacznych rozmiarów, dlatego rozbiję go na kilka mniejszych wpisów. Znajdzie się w nich opis sklepu, polityki w nim panującej, sposoby założenia konta i kosztów jakie musi ponieść producent oprogramowania, jak i zapisów w regulaminie o których powinniśmy pamiętać.
Jakie telefony obsługuje?
Telefony i inne urządzenia wyprodukowane przez Apple, posiadające najnowsze oprogramowanie.
Warto tutaj pamiętać o ciekawej polityce Apple, która to zakłada wsparcie tylko dla najnowszych urządzeń. Posiadając stare urządzenie, które nie może mieć nowszej wersji oprogramowania, możemy stracić dostęp do najnowszych wersji aplikacji, które to muszą wspierać najnowsze wersje oprogramowania.
W Apple nacisk kładziony jest na nowości – wychodzą z założenia, że kupując od nich telefon musisz zawsze robić aktualizacje, a także wymieniać starszy model na nowszy, który jak zawsze jest znacznie lepszy od Twojego. Przykład ? Mimo względnej kompatybilności wstecz, nikt już z developerów nie robi aplikacji na iPhone 2G, a sam Apple testuje aplikacje na najnowszych telefonach dostępnych na rynku.
Tworzenie aplikacji obecnie skupia się właściwie tylko dla kilku urządzeń:
Organizacja sklepu
Aplikacje posegregowane są w kilkanaście kategorii tematycznych.
Dodatkowo istnieje mechanizm list najpopularniejszych aplikacji TOP Free, Top Paid, Top Grossing, New & Noteworthy, What’s Hot i Staff Favourites.
Z badań wynika, że obecność aplikacji w jednej z tych kategorii na wysokiej pozycji gwarantuje znaczną liczbę pobrań naszej aplikacji. Obniżenie jej pozycji znacznie przekłada się na spadek liczby pobrań oraz naszych zysków. Warto jest więc poczytać na temat sposobów na znalezienie się naszej aplikacji na tych listach.
Obecnie istnieje także podział na aplikacje wspierające iPhone’a, i te wspierające iPada. Aplikacje wspierające oba urządzenia są odpowiednio oznaczone w sklepie.
Dostęp do sklepu
1. Aplikacja kliencka na komputer PC/MAC - iTunes
2. Rozbudowana strona WWW
3. Aplikacja mobilna instalowana na urządzeniu
Apple AppStore ma obecnie najbardziej rozbudowane kanały dystrybucji aplikacji. Zarówno w wersji WWW, iTunes, jak i po zainstalowaniu aplikacji na urządzeniu mamy dostęp do pełnej funkcjonalności sklepu AppStore.
W przypadku iTunes, po podłączeniu urządzenia zakupione aplikacje są automatycznie przegrywane. W aplikacji mobilnej mamy możliwość bezpośredniego pobierania aplikacji na urządzenie i automatyczne dokonywanie płatności. Z kolei zakup aplikacji przez WWW możliwy jest poprzez kliknięcie na link otwierający iTunes.
Data założenia sklepu
07.2008 r.
Liczba aplikacji
> 300 tysięcy
(dane z 10.2010)
Dostępność:
Apple AppStore jest dostępny w Polsce, gdzie użytkownicy mogą pobierać darmowe i płatne aplikacje.
Producenci oprogramowania mogą także tworzyć darmowe i płatne aplikacje.
Poza Polską, sklep dostępny jest w 90 krajach.
Ostatnia aktualizacja: 25.06.2010r.
Przegląd sklepów z aplikacjami rozpoczynam od największego i zarazem najpopularniejszego sklepu z aplikacjami – Apple AppStore.
Artykuł o nim urósł mi do znacznych rozmiarów, dlatego rozbiję go na kilka mniejszych wpisów. Znajdzie się w nich opis sklepu, polityki w nim panującej, sposoby założenia konta i kosztów jakie musi ponieść producent oprogramowania, jak i zapisów w regulaminie o których powinniśmy pamiętać.
Jakie telefony obsługuje?
Telefony i inne urządzenia wyprodukowane przez Apple, posiadające najnowsze oprogramowanie.
Warto tutaj pamiętać o ciekawej polityce Apple, która to zakłada wsparcie tylko dla najnowszych urządzeń. Posiadając stare urządzenie, które nie może mieć nowszej wersji oprogramowania, możemy stracić dostęp do najnowszych wersji aplikacji, które to muszą wspierać najnowsze wersje oprogramowania.
W Apple nacisk kładziony jest na nowości – wychodzą z założenia, że kupując od nich telefon musisz zawsze robić aktualizacje, a także wymieniać starszy model na nowszy, który jak zawsze jest znacznie lepszy od Twojego. Przykład ? Mimo względnej kompatybilności wstecz, nikt już z developerów nie robi aplikacji na iPhone 2G, a sam Apple testuje aplikacje na najnowszych telefonach dostępnych na rynku.
Tworzenie aplikacji obecnie skupia się właściwie tylko dla kilku urządzeń:
- iPod Touch,
- iPhone 3G, 3GS, 4G
- iPad, iPad 3G
Organizacja sklepu
Aplikacje posegregowane są w kilkanaście kategorii tematycznych.
Dodatkowo istnieje mechanizm list najpopularniejszych aplikacji TOP Free, Top Paid, Top Grossing, New & Noteworthy, What’s Hot i Staff Favourites.
Z badań wynika, że obecność aplikacji w jednej z tych kategorii na wysokiej pozycji gwarantuje znaczną liczbę pobrań naszej aplikacji. Obniżenie jej pozycji znacznie przekłada się na spadek liczby pobrań oraz naszych zysków. Warto jest więc poczytać na temat sposobów na znalezienie się naszej aplikacji na tych listach.
Obecnie istnieje także podział na aplikacje wspierające iPhone’a, i te wspierające iPada. Aplikacje wspierające oba urządzenia są odpowiednio oznaczone w sklepie.
Dostęp do sklepu
1. Aplikacja kliencka na komputer PC/MAC - iTunes
2. Rozbudowana strona WWW
3. Aplikacja mobilna instalowana na urządzeniu
Apple AppStore ma obecnie najbardziej rozbudowane kanały dystrybucji aplikacji. Zarówno w wersji WWW, iTunes, jak i po zainstalowaniu aplikacji na urządzeniu mamy dostęp do pełnej funkcjonalności sklepu AppStore.
W przypadku iTunes, po podłączeniu urządzenia zakupione aplikacje są automatycznie przegrywane. W aplikacji mobilnej mamy możliwość bezpośredniego pobierania aplikacji na urządzenie i automatyczne dokonywanie płatności. Z kolei zakup aplikacji przez WWW możliwy jest poprzez kliknięcie na link otwierający iTunes.
Data założenia sklepu
07.2008 r.
Liczba aplikacji
> 300 tysięcy
(dane z 10.2010)
Dostępność:
Apple AppStore jest dostępny w Polsce, gdzie użytkownicy mogą pobierać darmowe i płatne aplikacje.
Producenci oprogramowania mogą także tworzyć darmowe i płatne aplikacje.
Poza Polską, sklep dostępny jest w 90 krajach.
0 komentarze