Wpis nawiązujący do mojej prezentacji wygłoszonej na trójmiejskim spotkaniu 3camp, z cyklu Sklepy z aplikacjami mobilnymi
Aby zacząć pisanie aplikacji dla AppStore należy liczyć się z umiarkowanymi kosztami:
Aby zacząć tworzyć aplikacje, oprócz urządzenia pod kontrolą systemu iOS, takiego jak iPhone, iPod, czy iPad, niezbędne jest posiadanie komputera Mac. Wersja SDK na system Windows, czy Linux obecnie nie istnieje, i patrząc na monopolistyczne zapędy Apple, nie zanosi się raczej na pewno na jej pojawienie się w przyszłości.
Komputer Mac musi być wyposażony w najnowszą wersję systemu operacyjnego Snow Leopard OS. Od niedawna starszy system Leopard jest nieobsługiwany i aby nadal tworzyć oprogramowanie dla iPhone trzeba było wykupić ostatnio aktualizację systemu. Warto to mieć na uwadze.
Po zarejestrowaniu się w programie developerskim, mamy automatycznie dostęp do darmowego SDK, które jako jedyne umożliwia tworzenie aplikacji dla iOS. Przed rozpoczęciem tworzenia innowacyjnych aplikacji, warto jest zapoznać się z regulaminem korzystania z SDK. Wiele pomysłów może on nam pokrzyżować.
Dodatkowo, co roku należy odnawiać program developerski jeśli chcemy, aby nasze aplikacje nadal były widoczne w AppStore. O rychłej konieczności odnowienia subskrypcji jesteśmy informowani poprzez portal developerski i mailowo. Do odnowienia wystarczy już tylko zapłacić za program – nie musimy przechodzić kolejnej walidacji.
Uwaga, absurd
Na uwagę tutaj jeszcze zasługuje sposób w jaki w Polsce musimy dokonywać opłat za dostęp do programu. Obecnie nie są obsługiwane metody płatności elektronicznej i płaci się poprzez FAX. Tak, tak – faxem do USA, z tego samego numeru zarejestrowanego na naszą firmę musimy przesłać wszystkie dane z karty kredytowej z podpisem posiadacza karty i kodem autoryzacyjnym. Na tej podstawie wpisują to do swojego systemu i pobierają opłatę.
Jakieś opory ? Cóż mamy wyjście – albo się jakoś przemóc i to wysłać, albo zrezygnować z tworzenia aplikacji na iOS. Tak - było mi ciężko w to uwierzyć za pierwszym razem. Nie do pomyślenia dla mnie było, że tak wielka firma udostępnia tak prymitywny sposób dokonywania płatności. Cóż za drugim razem jest już łatwiej.
Prowizje od sprzedawanych aplikacji:
30 %
Dodatkowy koszt należy uwzględnić, gdy umieszczamy płatne aplikacje. Od każdej umieszczonej, płatnej aplikacji, AppStore pobiera prowizję 30 % wartości aplikacji za pośrednictwo w sprzedaży, hosting, billing.
Oznacza to, że jeśli sprzedajemy aplikację za 1 dolara, do naszej kieszeni trafi 70 centów.
Gwoli ścisłości dodam jeszcze, że w Polsce możemy umieszczać płatne aplikacje.
Aby zacząć pisanie aplikacji dla AppStore należy liczyć się z umiarkowanymi kosztami:
- Komputer Mac z systemem Snow Leopard OS – 3500 zł
- Telefon iPhone 3GS – 2500 zł
- Subskrypcja roczna programu iPhone Developer Program – 99 $
- Umieszczenie aplikacji – bezpłatne
- Dostęp do SDK – bezpłatne
Aby zacząć tworzyć aplikacje, oprócz urządzenia pod kontrolą systemu iOS, takiego jak iPhone, iPod, czy iPad, niezbędne jest posiadanie komputera Mac. Wersja SDK na system Windows, czy Linux obecnie nie istnieje, i patrząc na monopolistyczne zapędy Apple, nie zanosi się raczej na pewno na jej pojawienie się w przyszłości.
Komputer Mac musi być wyposażony w najnowszą wersję systemu operacyjnego Snow Leopard OS. Od niedawna starszy system Leopard jest nieobsługiwany i aby nadal tworzyć oprogramowanie dla iPhone trzeba było wykupić ostatnio aktualizację systemu. Warto to mieć na uwadze.
Po zarejestrowaniu się w programie developerskim, mamy automatycznie dostęp do darmowego SDK, które jako jedyne umożliwia tworzenie aplikacji dla iOS. Przed rozpoczęciem tworzenia innowacyjnych aplikacji, warto jest zapoznać się z regulaminem korzystania z SDK. Wiele pomysłów może on nam pokrzyżować.
Dodatkowo, co roku należy odnawiać program developerski jeśli chcemy, aby nasze aplikacje nadal były widoczne w AppStore. O rychłej konieczności odnowienia subskrypcji jesteśmy informowani poprzez portal developerski i mailowo. Do odnowienia wystarczy już tylko zapłacić za program – nie musimy przechodzić kolejnej walidacji.
Uwaga, absurd
Na uwagę tutaj jeszcze zasługuje sposób w jaki w Polsce musimy dokonywać opłat za dostęp do programu. Obecnie nie są obsługiwane metody płatności elektronicznej i płaci się poprzez FAX. Tak, tak – faxem do USA, z tego samego numeru zarejestrowanego na naszą firmę musimy przesłać wszystkie dane z karty kredytowej z podpisem posiadacza karty i kodem autoryzacyjnym. Na tej podstawie wpisują to do swojego systemu i pobierają opłatę.
Jakieś opory ? Cóż mamy wyjście – albo się jakoś przemóc i to wysłać, albo zrezygnować z tworzenia aplikacji na iOS. Tak - było mi ciężko w to uwierzyć za pierwszym razem. Nie do pomyślenia dla mnie było, że tak wielka firma udostępnia tak prymitywny sposób dokonywania płatności. Cóż za drugim razem jest już łatwiej.
Prowizje od sprzedawanych aplikacji:
30 %
Dodatkowy koszt należy uwzględnić, gdy umieszczamy płatne aplikacje. Od każdej umieszczonej, płatnej aplikacji, AppStore pobiera prowizję 30 % wartości aplikacji za pośrednictwo w sprzedaży, hosting, billing.
Oznacza to, że jeśli sprzedajemy aplikację za 1 dolara, do naszej kieszeni trafi 70 centów.
Gwoli ścisłości dodam jeszcze, że w Polsce możemy umieszczać płatne aplikacje.
0 komentarze