Technologie mobilne i lokalizacyjne

Analiza i statystyki rynku nie pozostawiają złudzeń. Technologie mobilne w połączeniu z technikami lokalizacyjnymi i wirtualną społecznością stanowią przyszłość Internetu.

O ile w Polsce traktowane są jeszcze jak niezrozumiałe innowacje, zdobywają coraz większą popularność na świecie. Coraz częściej na telefonach komórkowych pojawiają się: społeczności wirtualnych przewodników i recenzentów, gry lokalizacyjne, aplikacje użytkowe.

Usługi te doskonale wpisują się w ogólnoświatowy trend „Right here! Right now!” (Tu i teraz!). Będąc poza domem interesują nas tylko te miejsca, które są najbliżej, oraz te, z których możemy skorzystać w danej chwili.

Dzięki inwestowaniu w mobilność i techniki lokalizowania możemy zachować ten trend i dostosować nasze usługi do wymagań użytkowników XXI wieku.

Apple AppStore - koszty

Autor: Maciej Marczewski wtorek, 10 sierpnia 2010
Wpis nawiązujący do mojej prezentacji wygłoszonej na trójmiejskim spotkaniu 3camp, z cyklu Sklepy z aplikacjami mobilnymi


Aby zacząć pisanie aplikacji dla AppStore należy liczyć się z umiarkowanymi kosztami:

  • Komputer Mac z systemem Snow Leopard OS – 3500 zł
  • Telefon iPhone 3GS – 2500 zł
  • Subskrypcja roczna programu iPhone Developer Program – 99 $
  • Umieszczenie aplikacji – bezpłatne
  • Dostęp do SDK – bezpłatne

Aby zacząć tworzyć aplikacje, oprócz urządzenia pod kontrolą systemu iOS, takiego jak iPhone, iPod, czy iPad, niezbędne jest posiadanie komputera Mac. Wersja SDK na system Windows, czy Linux obecnie nie istnieje, i patrząc na monopolistyczne zapędy Apple, nie zanosi się raczej na pewno na jej pojawienie się w przyszłości.

Komputer Mac musi być wyposażony w najnowszą wersję systemu operacyjnego Snow Leopard OS. Od niedawna starszy system Leopard jest nieobsługiwany i aby nadal tworzyć oprogramowanie dla iPhone trzeba było wykupić ostatnio aktualizację systemu. Warto to mieć na uwadze.

Po zarejestrowaniu się w programie developerskim, mamy automatycznie dostęp do darmowego SDK, które jako jedyne umożliwia tworzenie aplikacji dla iOS. Przed rozpoczęciem tworzenia innowacyjnych aplikacji, warto jest zapoznać się z regulaminem korzystania z SDK. Wiele pomysłów może on nam pokrzyżować.

Dodatkowo, co roku należy odnawiać program developerski jeśli chcemy, aby nasze aplikacje nadal były widoczne w AppStore. O rychłej konieczności odnowienia subskrypcji jesteśmy informowani poprzez portal developerski i mailowo. Do odnowienia wystarczy już tylko zapłacić za program – nie musimy przechodzić kolejnej walidacji.

Uwaga, absurd
 
Na uwagę tutaj jeszcze zasługuje sposób w jaki w Polsce musimy dokonywać opłat za dostęp do programu. Obecnie nie są obsługiwane metody płatności elektronicznej i płaci się poprzez FAX. Tak, tak – faxem do USA, z tego samego numeru zarejestrowanego na naszą firmę musimy przesłać wszystkie dane z karty kredytowej z podpisem posiadacza karty i kodem autoryzacyjnym. Na tej podstawie wpisują to do swojego systemu i pobierają opłatę.

Jakieś opory ? Cóż mamy wyjście – albo się jakoś przemóc i to wysłać, albo zrezygnować z tworzenia aplikacji na iOS. Tak - było mi ciężko w to uwierzyć za pierwszym razem. Nie do pomyślenia dla mnie było, że tak wielka firma udostępnia tak prymitywny sposób dokonywania płatności. Cóż za drugim razem jest już łatwiej.


Prowizje od sprzedawanych aplikacji:
30 %

Dodatkowy koszt należy uwzględnić, gdy umieszczamy płatne aplikacje. Od każdej umieszczonej,  płatnej aplikacji, AppStore pobiera prowizję 30 % wartości aplikacji za pośrednictwo w sprzedaży, hosting, billing.

Oznacza to, że jeśli sprzedajemy aplikację za 1 dolara, do naszej kieszeni trafi 70 centów.

Gwoli ścisłości dodam jeszcze, że w Polsce możemy umieszczać płatne aplikacje.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate My Blog

Certyfikaty


Google Qualifed
Javascript Maps API
Developer

12/2009

Na moim blogu podróżniczym

Obserwatorzy