Wpis nawiązujący do mojej prezentacji wygłoszonej na trójmiejskim spotkaniu 3camp, z cyklu Sklepy z aplikacjami mobilnymi. Zobacz film video z prezentacji.
Zakładanie konta developerskiego umożliwiającego umieszczanie aplikacji w Android Market jest niewątpliwie jedną z istotniejszych zalet tego sklepu. Proces założenia konta jest niezmiernie prosty i składa się na niego:
• Założenie konta Google
• Formularz rejestracji do Android Market Publisher Account ?
W przeciwieństwie do Apple AppStore, w przypadku Android Market założenie konta jest bardzo proste i nie natkniemy się tutaj na żadne komplikacje, zarówno w postaci niepotrzebnego oczekiwania na reakcję ze strony sklepu, jak i w czasie uiszczania należności za dostęp do sklepu.
Samo założenie konta, które umożliwia umieszczanie bezpłatnych aplikacji trwa nie więcej niż kilka-kilkanaście minut. Wystarczy, o ile jeszcze nie posiadamy, założyć konto Google (np. poprzez rejestrację maila Gmail), wypełnić odpowiedni formularz umieszczony na stronie sklepu i dokonać płatności. Po dokonaniu płatności uzyskujemy dostęp do konta umożliwiającego umieszczanie aplikacji w sklepie i od razu możemy umieszczać nasze aplikacje.
Do procesu rejestracji nie wymagane są żadne sprawdzenia naszego konta, ani danych – jedynie, zgodnie z polityką Google, musimy poświadczyć, że nasze dane są prawdziwe.
Do założenia konta niezbędne jest także wykonanie płatności za dostęp do konta publishera. Dokonanie płatności zapewnia nam usługa Google Checkout i wystarczy w standardowym formularzu wypełnić nasze dane, podać nr karty kredytowej i po chwili mamy już w pełni aktywne konto, otrzymując w ten sposób dostęp do konta publishera Android Market i możemy dodawać swoje aplikacje.
Cały proces płatności jest w pełni zautomatyzowany – nie ma w tym co prawda nic dziwnego w dzisiejszych czasach, jednak podkreślam to tutaj tylko dlatego, aby przypomnieć o sposobie regulowania płatności w Apple AppStore za dostęp do konta.
Dzięki temu, że założenie konta w sklepie Android Market jest takie proste i nie wymaga żadnych poświadczeń, z powodzeniem możemy je założyć dla klienta, dla którego wykonujemy aplikacje. I znów, podkreślam to dlatego, że w Apple AppStore nie mieliśmy takiej możliwości.
Taka liberalna polityka sklepu ma oczywiście swoje dobre i złe strony. O ile z punktu widzenia dostawców oprogramowania jest niewątpliwą zaletą, nie opóźnia niepotrzebnie wejścia na rynek, nie wymaga przejścia absurdalnych procedur, to otwiera liczne pola do nadużyć. Wspominałem już ostatnio o sprawie spammerów, nad którymi Google nie miało kontroli.
Pojawia się przy okazji jedno pytanie, czy faktycznie taki spamer nie mógłby przejść zaawansowanego procesu kontroli i ujawnić się jako spamer w przyszłości? Dla niepoznaki dodać jedną wartościową aplikację, a potem spamować sklep ? Czy różnicę robi to, czy zaspamuje sklep, czy może grono testerów, które musiałoby każdą taką aplikację sprawdzić ?
Pozostawiam to Waszej ocenie.
Gdybyśmy żyli w świecie idealnym bez nadużyć, pod względem zakładania konta, sklep Google byłby ideałem.Z mojego punktu widzenia, w Android Market mamy układ idealny.
Zakładanie konta developerskiego umożliwiającego umieszczanie aplikacji w Android Market jest niewątpliwie jedną z istotniejszych zalet tego sklepu. Proces założenia konta jest niezmiernie prosty i składa się na niego:
• Założenie konta Google
• Formularz rejestracji do Android Market Publisher Account ?
W przeciwieństwie do Apple AppStore, w przypadku Android Market założenie konta jest bardzo proste i nie natkniemy się tutaj na żadne komplikacje, zarówno w postaci niepotrzebnego oczekiwania na reakcję ze strony sklepu, jak i w czasie uiszczania należności za dostęp do sklepu.
Samo założenie konta, które umożliwia umieszczanie bezpłatnych aplikacji trwa nie więcej niż kilka-kilkanaście minut. Wystarczy, o ile jeszcze nie posiadamy, założyć konto Google (np. poprzez rejestrację maila Gmail), wypełnić odpowiedni formularz umieszczony na stronie sklepu i dokonać płatności. Po dokonaniu płatności uzyskujemy dostęp do konta umożliwiającego umieszczanie aplikacji w sklepie i od razu możemy umieszczać nasze aplikacje.
Do procesu rejestracji nie wymagane są żadne sprawdzenia naszego konta, ani danych – jedynie, zgodnie z polityką Google, musimy poświadczyć, że nasze dane są prawdziwe.
Do założenia konta niezbędne jest także wykonanie płatności za dostęp do konta publishera. Dokonanie płatności zapewnia nam usługa Google Checkout i wystarczy w standardowym formularzu wypełnić nasze dane, podać nr karty kredytowej i po chwili mamy już w pełni aktywne konto, otrzymując w ten sposób dostęp do konta publishera Android Market i możemy dodawać swoje aplikacje.
Cały proces płatności jest w pełni zautomatyzowany – nie ma w tym co prawda nic dziwnego w dzisiejszych czasach, jednak podkreślam to tutaj tylko dlatego, aby przypomnieć o sposobie regulowania płatności w Apple AppStore za dostęp do konta.
Dzięki temu, że założenie konta w sklepie Android Market jest takie proste i nie wymaga żadnych poświadczeń, z powodzeniem możemy je założyć dla klienta, dla którego wykonujemy aplikacje. I znów, podkreślam to dlatego, że w Apple AppStore nie mieliśmy takiej możliwości.
Taka liberalna polityka sklepu ma oczywiście swoje dobre i złe strony. O ile z punktu widzenia dostawców oprogramowania jest niewątpliwą zaletą, nie opóźnia niepotrzebnie wejścia na rynek, nie wymaga przejścia absurdalnych procedur, to otwiera liczne pola do nadużyć. Wspominałem już ostatnio o sprawie spammerów, nad którymi Google nie miało kontroli.
Pojawia się przy okazji jedno pytanie, czy faktycznie taki spamer nie mógłby przejść zaawansowanego procesu kontroli i ujawnić się jako spamer w przyszłości? Dla niepoznaki dodać jedną wartościową aplikację, a potem spamować sklep ? Czy różnicę robi to, czy zaspamuje sklep, czy może grono testerów, które musiałoby każdą taką aplikację sprawdzić ?
Pozostawiam to Waszej ocenie.
Gdybyśmy żyli w świecie idealnym bez nadużyć, pod względem zakładania konta, sklep Google byłby ideałem.Z mojego punktu widzenia, w Android Market mamy układ idealny.
0 komentarze