Wpis nawiązujący do mojej prezentacji wygłoszonej na trójmiejskim spotkaniu 3camp, z cyklu Sklepy z aplikacjami mobilnymi. Zobacz film video z prezentacji.
AppStore jak i Apple jest jak dla mnie jednym z największych precedensów w branży mobilnej.
Pomimo:
Mimo, że nie jestem zwolennikiem produktów Apple, muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem działalności marketingowców Apple. Mimo, że platforma jest hermetycznie zamknięta, telefony poza byciem świetnymi gadżetami nie nadają się dla biznesu, brakuje im wielu rzeczy, które obecne są na rynku już od kilku lat, to i tak wiele osób nie wyobraża sobie bez nich życia, a samo Apple wyznaczyło nowe trendy na rynku, do których zaczęli dążyć wszyscy dostawcy sprzętu, jak i oprogramowania.
Tak jak telefony Apple, AppStore wyznaczył nowy trend na rynku. Obecnie, w dwa lata po pojawieniu się AppStore, każdy dostawca systemów OS do telefonów, każdy producent urządzeń mobilnych, większość wielkich operatorów, chce mieć swój własny sklep z aplikacjami. I każdy z powstałych już sklepów zyskuje na popularności zwiększając liczbę dostępnych aplikacji. To właśnie wzorem Apple producenci zaczęli preinstalować aplikacje dostępu do sklepów na nowych telefonach.
Dzięki znacznemu uproszczeniu procesu instalowania aplikacji, ujednoliceniu źródeł instalacji, rynek aplikacji mobilnych uzyskał nowe znaczenie. Instalowanie aplikacji nie kojarzy się już ze żmudnym wyszukiwaniem ich w Internecie, szukaniem sposobów na ich pobranie, przegranie do telefonu i zastanawianiu się, czy to wszystko jest warte zachodu, i czy uruchomi się ona na naszym telefonie. Teraz każdy może jednym kliknięciem wzbogacić swój telefon o nowe funkcje.
Moim zdaniem rozwój rynku możemy zawdzięczać właśnie polityce i marketingowi Apple. Jakkolwiek bym się z nimi nie zgadzał, to muszę im to przyznać. Chłopaki wykonali kawał dobrej roboty.
Na szczęście powstające później sklepy decydują się na nieco łagodniejszą politykę i uczą się na błędach giganta – tworząc jego mniej lub bardziej udane klony, o czym będę pisać już wkrótce na moim blogu.
Po więcej informacji na temat Apple AppStore odsyłam do poprzednich wpisów na moim blogu:
Apple AppStore - opis sklepu z aplikacjami
Apple AppStore - zakładanie konta do publikowania aplikacji
Apple AppStore - koszty związane z założeniem konta i publikowaniem aplikacji
Apple AppStore - umieszczanie aplikacji w sklepie
Apple AppStore - ważne zapisy w regulaminie sklepu
Wszystkie wpisy dotyczące Apple AppStore
Film video z moją prezentacją na temat sklepów z aplikacjami
AppStore jak i Apple jest jak dla mnie jednym z największych precedensów w branży mobilnej.
Pomimo:
- stosunkowo wysokich kosztów związanych z zakupem komputera MAC, iPhone
- hermetycznego środowiska i specyficznego sposobu programowania na iOS
- jednostronnego, niekorzystnego regulaminu ograniczającego prawa programistów
- braku możliwości dystrybuowania aplikacji poza AppStore
- możliwości odrzucenia naszej aplikacji nie podając powodu
- pobierania prowizji od sprzedawanej aplikacji
- długiego czasu oczekiwania na umieszczenie naszej aplikacji w sklepie
Mimo, że nie jestem zwolennikiem produktów Apple, muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem działalności marketingowców Apple. Mimo, że platforma jest hermetycznie zamknięta, telefony poza byciem świetnymi gadżetami nie nadają się dla biznesu, brakuje im wielu rzeczy, które obecne są na rynku już od kilku lat, to i tak wiele osób nie wyobraża sobie bez nich życia, a samo Apple wyznaczyło nowe trendy na rynku, do których zaczęli dążyć wszyscy dostawcy sprzętu, jak i oprogramowania.
Tak jak telefony Apple, AppStore wyznaczył nowy trend na rynku. Obecnie, w dwa lata po pojawieniu się AppStore, każdy dostawca systemów OS do telefonów, każdy producent urządzeń mobilnych, większość wielkich operatorów, chce mieć swój własny sklep z aplikacjami. I każdy z powstałych już sklepów zyskuje na popularności zwiększając liczbę dostępnych aplikacji. To właśnie wzorem Apple producenci zaczęli preinstalować aplikacje dostępu do sklepów na nowych telefonach.
Dzięki znacznemu uproszczeniu procesu instalowania aplikacji, ujednoliceniu źródeł instalacji, rynek aplikacji mobilnych uzyskał nowe znaczenie. Instalowanie aplikacji nie kojarzy się już ze żmudnym wyszukiwaniem ich w Internecie, szukaniem sposobów na ich pobranie, przegranie do telefonu i zastanawianiu się, czy to wszystko jest warte zachodu, i czy uruchomi się ona na naszym telefonie. Teraz każdy może jednym kliknięciem wzbogacić swój telefon o nowe funkcje.
Moim zdaniem rozwój rynku możemy zawdzięczać właśnie polityce i marketingowi Apple. Jakkolwiek bym się z nimi nie zgadzał, to muszę im to przyznać. Chłopaki wykonali kawał dobrej roboty.
Na szczęście powstające później sklepy decydują się na nieco łagodniejszą politykę i uczą się na błędach giganta – tworząc jego mniej lub bardziej udane klony, o czym będę pisać już wkrótce na moim blogu.
Po więcej informacji na temat Apple AppStore odsyłam do poprzednich wpisów na moim blogu:
Apple AppStore - opis sklepu z aplikacjami
Apple AppStore - zakładanie konta do publikowania aplikacji
Apple AppStore - koszty związane z założeniem konta i publikowaniem aplikacji
Apple AppStore - umieszczanie aplikacji w sklepie
Apple AppStore - ważne zapisy w regulaminie sklepu
Wszystkie wpisy dotyczące Apple AppStore
Film video z moją prezentacją na temat sklepów z aplikacjami
0 komentarze